Privacyreglement Mainstart
In ons Privacyreglement gebruiken wij een aantal definities (deze definities kunnen in
enkelvoud en meervoud worden gebruikt):
Cookie: een klein bestand dat via een internetsite op (het IP-adres van) uw computer wordt
geplaatst en informatie over uw bezoek aan de internetsite van Mainstart registreert;Reglement: dit privacyreglement;
Privacywetgeving: de Algemene Verordening Gegevensbescherming.
1. Toelichting op het Reglement
Mainstart mag de gegevens die u aan haar verstrekt niet zonder meer verwerken. De
Privacywetgeving is bedoeld om de privacy van personen te beschermen. Door deze
wetgeving wordt het toegestane gebruik van uw persoonsgegevens door anderen beperkt.
Op grond van deze wet heeft Mainstart de plicht om haar klanten:
• op de hoogte te stellen van de wijze waarop en het doel waarmee gegevens door
Mainstart worden verwerkt;
• te melden wie de gegevens kunnen inzien;
• voor het verwerken van bepaalde gegevens toestemming te vragen.
Mainstart vindt uw privacy belangrijk. Daarom geeft Mainstart in dit Reglement een
toelichting op hoe zij met uw gegevens omgaat, wat het doel is van het gebruik daarvan en
voor de verwerking van welke gegevens Mainstart expliciet om uw toestemming moet
vragen.
2. De persoonsgegevens die Mainstart gebruikt en het doel van het gebruik
Mainstart verwerkt (mogelijk) uw persoonsgegevens als u een opdrachtgever wordt of bent
van Mainstart, als u een medewerker wordt of bent van uw opdrachtgever van Mainstart of
als u een zakelijke relatie wordt of bent van Mainstart. Van opdrachtgevers verzamelt
Mainstart de volgende gegevens: naam, telefoonnummer en e-mailadres. Van een
medewerker van een opdrachtgever verzamelt Mainstart de volgende gegevens: naam,
telefoonnummer, geboortedatum, e-mailadres en eventueel gegevens die in het advies
worden opgenomen. Van zakelijke relaties verzamelt Mainstart de volgende gegevens:
naam, telefoonnummer en e-mailadres. Deze gegevens stellen ons in staat om:
• de overeenkomst die klanten met Mainstart sluiten financieel en administratief te
kunnen afhandelen;
• onze dienstverlening te kunnen leveren;
• klanten of geïnteresseerden te kunnen bereiken als dat nodig is;
• onze dienstverlening verder te ontwikkelen/te optimaliseren.
IP-adressen/cookies
Mainstart houdt IP-adressen bij van klanten en andere bezoekers van de website. Deze
gegevens stellen ons in staat om:
• te registreren welke internetsites/internetpagina’s u bezoekt;
• de functionaliteit en de inhoud van de website te verbeteren;
• bij te houden voor welke onderwerpen of toepassingen websitebezoekers zich
interesseren;
• ervoor te zorgen dat u niet steeds dezelfde informatie ontvangt;
• het productaanbod te verbeteren.
Toelichting met betrekking tot het plaatsen van cookies
Als u onze website bezoekt worden er automatisch cookies geplaatst waarmee we aan de
hand van uw IP-adres bepaalde informatie kunnen bijhouden. Hierbij gaat het bijvoorbeeld
om informatie over hoe vaak u onze website bezoekt en voor welke onderwerpen u zich
interesseert. Zie voor meer informatie ons cookiebeleid op de website.
Er zijn verschillende soorten cookies. Mainstart heeft voor het plaatsen van sommige cookies
toestemming nodig. Deze toestemming verkrijgt Mainstart door (bij uw eerste bezoek aan
onze website) eenmalig om toestemming te vragen. Toestemming voor het plaatsen van
dergelijke cookies kunt u intrekken door de instellingen te wijzigen in de door u gebruikte
browser.
3. Verstrekking persoonsgegevens aan derden
Mainstart verstrekt geen persoonsgegevens aan personen of bedrijven buiten de Mainstart-organisatie, tenzij:
• een wettelijk voorschrift dat verplicht;
• dat noodzakelijk is voor het uitvoeren van een overeenkomst die Mainstart met u
heeft gesloten;
• u daarvoor toestemming heeft gegeven, zoals toestemming voor het plaatsen van
cookies (zie hiervoor ons cookiebeleid).
4. Plichten/beveiligde toegang/geheimhouding/bewaartermijn
Mainstart verwerkt uw persoonsgegevens uitsluitend overeenkomstig de wet. Dit houdt
(onder meer) in dat de gegevens alleen worden verwerkt voor het doel waarvoor ze worden
verkregen en op een behoorlijke/zorgvuldige wijze overeenkomstig de wet en dit Reglement.
Uw persoonsgegevens kunnen enkel en alleen door personen werkzaam voor Mainstart
worden ingezien, tenzij in dit Reglement anders is bepaald. Al uw persoonsgegevens worden
door Mainstart beveiligd tegen onbevoegde toegang. De beveiliging bestaat uit:
• het hebben van een persoonlijk wachtwoord voor iedere persoon werkzaam voor
Mainstart om in te loggen in het digitale systeem;
• een geheimhoudingsplicht voor de personen werkzaam voor Mainstart ten aanzien
van alle aan Mainstart verstrekte persoonsgegevens;
• technische maatregelen door Mainstart overeenkomstig de wet, om het door haar
gebruikte systeem te beveiligen tegen inbreuken van buitenaf.
Uw persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk is voor een goede
administratie en/of andere vastgestelde doelen. Mainstart hanteert een termijn van twee
jaar na de laatste verleende dienst, waarna de gegevens worden vernietigd. De wet kan
een andere bewaartermijn voorschrijven. Als dat zo is zal Mainstart zich aan de
voorgeschreven wettelijke bewaartermijn houden.
5. Uw rechten als betrokkene
• Het recht op informatie. U heeft het recht om te weten of en welke persoonsgegevens
van u verwerkt worden en met welk doel.
• Inzagerecht. U heeft het recht op inzage in en afschriften van die gegevens voor
zover de privacy van een ander daardoor niet wordt geschaad.
• Het recht op correctie en verwijdering. U heeft het recht om gegevens te corrigeren,
aan te passen of te verwijderen. Aan het recht op (gedeeltelijke) verwijdering van uw
gegevens kan alleen tegemoet worden gekomen als het bewaren van de gegevens
niet van aanmerkelijk belang is voor een ander en de gegevens niet op grond van
een wettelijke regeling bewaard dienen te blijven;
• Het recht van verzet. In bepaalde gevallen heeft u het recht om zich tegen de
verwerking van uw gegevens te verzetten.
• Het recht op dataportabiliteit. U heeft het recht om persoonsgegevens die van u
worden bewaard te ontvangen en over te dragen naar een andere organisatie.
• Het recht op een menselijke blik bij geautomatiseerde besluiten. Bij een
geautomatiseerd besluit heeft u het recht om de beslissing te laten nemen door
menselijke tussenkomst.
Mocht u gebruik willen maken van genoemde rechten dan kunt u per e-mail een verzoek
sturen naar info@mainstart.nl. Als uw verzoek wordt afgewezen dan wordt dat onderbouwd.
Een reden kan zijn dat uw dossier informatie bevat die van belang is of kan zijn voor anderen.
U ontvangt binnen één maand na ontvangst van uw verzoek bericht van Mainstart.
Ook als u een klacht heeft over de wijze van verwerking van uw persoonsgegevens kunt u
contact opnemen met Mainstart en probeert Mainstart er samen met u uit te komen.
Heeft u een (andere) opmerking/vraag/suggestie? Ook daarvoor kunt u contact met ons
opnemen.
Uiteraard zal Mainstart ook met de in dit verband verstrekte persoonsgegevens vertrouwelijk
en zorgvuldig omgaan.
Onze actuele contactgegevens zijn te vinden op de website van Mainstart.
Privacyreglement Mainstart versie mei 2022.